tisdag 15 juni 2010

jag föreslår att vi ska vänta med att ses tills på söndag
då vi har varit tillsammans i nio månader
för att vi ska hinna sakna varandra riktigt mycket
så att den dagen vi träffas blir speciell
inte ett enda jag saknar dig fick jag under tiden

jag lägger upp en bild på bilddagboken på oss
som symboliserar våran nio månaders dag
du kommenterar inte bilden

det blir äntligen söndag och jag får ett sms
du skriver: skulle vi träffas idag?
jag svarar: ja om du vill
du skriver: okej
jag svarar: vadå okej?
det slutar med att vi inte ses för att du inte orkar

jag önskar att du hade förstått vad jag ville
vad jag saknade i vårat förhållande
det var dom små sakerna
det som förgyller ens dag
som att få ett godnatt
och jag älskar dig
innan man sover
eller bara ett
jag saknar dig
vilken tid som helst

du försökte inte göra mig glad
när jag var ledsen blev du rädd
du hade bara behövt hålla om mig
säga att du alltid finns där
och visa att du bryr dig

jag orkade inte höra mig själv
gnälla på dig längre
så jag gjorde slut

7 kommentarer:

  1. att du orkar

    SvaraRadera
  2. orka kommentera en sån onödig kommentar -.-

    SvaraRadera
  3. hoppas din nästa slipper bli kallad idiot var och varannan dag

    SvaraRadera
  4. hoppas du inser att kärlek inte är ett spel
    det finns ingen vinnare eller förlorare
    och du borde ta tag i ditt spelberoende
    innan du skaffar en ny tjej

    SvaraRadera
  5. Men shit asså, beteer er som småbarn båda två. Asså Matilda, du är fett o m o g e n som skriver sådär på din blogg? Vill du Mattias nånting så prata med honom, inte med honom genom din blogg. Visst Mattias är inte perfekt men vem fan är det? Inte DU iallafall. Ingen är det. Du får honom att låta som världens värsta pojkvän, men du är minst lika dålig du med. Lägger upp det på din blogg, vad vinner du på det? Gör du det för att folk ska tycka synd om dej? Och svara inte "för att han ska förstå", för det skulle han göra lika mycket som att du skulle prata direkt med honom. Du tycker han varit elak mot dej, men du ska veta att du är minst lika elak, kallar han idiot och grejer. Efter 9 månader borde du ha lärt känna honom, du borde veta att han inte är en sån känslig person som du vill att han ska vara. Men hur kul är det att vara tillsammans med någon som gör precis som du vill? Vad är det för speciellt med det. Vill du inte ha honom som han är så är det inte han du vill ha, man kanske inte vill förändra sej så mycket för nån annans skull.

    SvaraRadera
  6. du har rätt i allt du säger men jag skriver vad jag vill på min blogg. jag har alltid använt den för att få ut känslor. du och alla andra behöver inte läsa eller bry er. vad vet du om mig och mattias egentligen? du vet inte vad som har hänt! så sluta lägga dig i. jag har redan fått veta allt jag behövde nu. han vågade inte göra slut själv så då gjorde jag han ju en tjänst? hatar personer som inte kan vara ärliga och prata om sina känslor. han har tydligen varit osäker på om han älskar mig i flera månader utan att säga ett ord om det. medan jag försökt allt jag kan för att få det bra. inte konstigt att det slutade så här. jag har inget emot dig eller mattias men efter allt det här vill jag inte heller ha något att göra med er. synd att det behövde bli så här.

    SvaraRadera
  7. alla gör misstag i ett förhållande och det här är matildas sätt att hantera sin sorg över att det tog slut - och tycker mattias att det är jobbigt att hon skriver kan han säga det eller så behöver han inte läsa.

    SvaraRadera